LEAG
- Lokalna energetska agencija Gorenjske
Slovenski trg 1, 4000 Kranj
Tel: 059 92 49 74
e-mail: info@leag.si

novice

ponedeljek, 1. okt 2018

Predstavitev Akcijskega načrta za energetsko prenovo stavb - BUILD2LC

V okviru projekta BUILD2LC Intereg Europe sta Lokalna energetska agencija Gorenjske (LEAG) in Agencija za prestrukturiranje energetike (ApE) predstavila Akcijski načrt za energetsko prenovo stavb oziroma predlog, kako bi lahko v Sloveniji izboljšali energetsko prenovo stavb. več o tem

petek, 31. avg 2018

Kranj z novimi postajami za električna kolesa

Sistem KRsKOLESOM ima pet novih postaj, Kranj pa ima po novem tudi največji elektrificiran sistem  za izposojo koles v državi.
več o tem

ponedeljek, 2. jul 2018

3. mesto za primer dobre prakse - System Dominum

Primer dobre prakse na projektu BUILD2LC, System Dominum, ki ga je predlagala Lokalna energetska agencija Gorenjske (LEAG), je na tekmovanju primerov dobrih praks projektov Interreg Europe osvojil tretje mesto. Projekt ima velik potencial v evropskem okolju, saj so zanimanje zanj že pokazali Španci in drugi projektni partnerji.

več o tem

sreda, 14. mar 2018

S projektom BUILD2LC do hitrejše in učinkovitejše energetske prenove stavb

Ljubljana, 13.3. - 14.3. 2018več o tem

torek, 24. okt 2017

MODER - Napredna energetska prenova sosesk

DELAVNICAveč o tem

prijava na novice


Želiš prejemati aktualna obvestila na svoj e-naslov?
Prijavi se!
rotatorrotatorrotatorrotatorrotator

Električno vozilo iOn na Gorenjskem

Lokalna energetska agencija Gorenjske (LEAG) je testirala uporabo električnega avtomobila iOn Peugeot.

Električni avtomobil za pogon uporablja elektromotor. Polnjenje električnega iOn-a je enostavno saj poteka preko navadne električne vtičnice. Preko navadne vtičnice se 100% napolni v 6 urah, na posebni polnilnici pa 80% v pol ure. Testno vozilo lahko brez polnjenja prevozi do 150 km, kar je dovolj za vsakodnevne bližnje vožnje.

Uporaba vozila iOn je za voznika enostavna. Vozilo nima menjalnika in je za okolico neslišno. Zaradi velikega navora ima za velikost vozila odlične pospeške in tudi na avtocesti zlahka doseže in vozi s hitrostjo 130 km/h. Omeniti pa velja, da je pri hitrosti 130km/h vožnja za električno vozilo neekonomično in baterijo pospešeno prazni.

Električna vozila so trenutno še v razvoju in temu ustrezne so tudi cene. Omeniti pa je potrebno, da je letos EKO sklad z Javnim pozivom 8SUB-EVOB11 prvič namenil tudi do 5.000 EUR za novo baterijsko električno vozilo kategorije M1 z nič emisijami CO2 na izpustu in minimalnim dosegom 100 km na baterije.

Pričakovati je, da se bo tržni delež vozil z električnim pogonom v prihodnjih letih močno povečal. Pričakovati je, da bodo v mestih prevzela primat manjša vozila na električni pogon. Vožnja z njimi bo cenejša od vožnje s klasičnimi vozili, obremenitev okolja pa bo manjša.

Energetski izkoristki sodobnih brezkrtačnih elektromotorjev znašajo med 80 ali celo 90 odstotkov. Bencinski motorji pa dosegajo do 25-odstotni izkoristek energije pri vožnji na avtocesti, v mestni vožnji pa le od pet do deset odstotkov. 

Ponudniki električne energije se pospešeno pripravljajo na prihod električnih avtomobilov na naše ceste. V ta namen je Elektro Gorenjska postavila sedem električnih polnilnic in sicer v krajih: Kranj, Preddvor, Jezersko, Bled, Bohinj, Kranjska Gora in Breznica. Po Sloveniji pa je skupaj že 34 polnilnic. 




»» Arhiv

anketa

petek, 30. maj 2014

Ali ste kdaj koristili subvencije Eko sklada?




Arhiv anket

EMA

MO Kranj

Napaja nas modra energija